diumenge, 21 març de 2010

Teide. El volcà adormit (Illes Canàries)

Fa tot just un any vaig pujar al Teide, el volcà de 3.719 m visible des de gairebé tota l’illa de Tenerife, a les Canàries. Ara hi estic a punt de tornar. Recordo que vaig posar la mà dins un forat que hi havia al terra i vaig sentir escalfor. La terra era viva i, una vegada més, ho demostrava en aquell magnífic paisatge format per les restes de lava de tantes i tantes erupcions. Els guanxes coneixien el Teide amb el nom de Echeyde i, segons la llegenda, era el refugi de Guayota, que va segrestar Magec, déu del sol, i el va tancar a l’interior del volcà. Això provocà que l’illa restés per sempre més a les fosques. Els guanxes, però, no es van resignar a la foscor i van invocar Achamán, el déu suprem, que va aconseguir derrotar a Guayota i segellar la boca del volcà per sempre més.

Haurem de procurar, doncs, que Guayota no prengui venjança i destapi un volcà que tenim adormit des de fa cinc-cents anys.

1 comentari:

  1. Quan hi vaig estar no s'hi podia pujar per culpa del vent. El Teide per mi és una assignatura pendent. Gràcies una vegada més per les teves cròniques.

    ResponElimina